פינות אוכל

שולחן פינת אוכל עגול

שולחן פינת אוכל עמית

שולחן פינת אוכל עגול ומשפחתי

בעיצוב הבית המודרני, שהשתלט בשנים האחרונות על הבית הישראלי, מככב גם שולחן פינת אוכל עגול שאין כמוהו להושיב את כל בני הבית מסביב לשולחן בארוחות משפחתיות, בחגים ובשבתות.

שולחן פינת אוכל עגול, הוא קצת כמו טבעת נישואין שהמשמעות של החישוק שלה, זה שמירה על הרצף ועל האחדות של המשפחה. אותו דבר זה שולחן אוכל. כולם יכולים להתיישב סביבו ולראות זה את זו, לא יושבים אחד מול השני אלא יחד. הרי זוהי המטרה של שולחן אוכל ללכד את כולם.

מה שקורה בשולחן אוכל לא קשור רק לאוכל. צורת הישיבה קובעת את הגיבוש של המשפחה. כאשר כולם סמוכים זה לזה, זו הרגשה אחרת. שולחן עגול מאפשר לכולם להסתכל זה לזה בעיניים ולהיות קרוב.

האוכל הוא רק הטריגר, אבל סביב השולחן מתפתחות השיחות, מתגלים השיחות. האהבות, הכעסים. הרבה מאוד סרטים טובים נעשו באמצעות ארוחה בה הושיבו אנשים מסביב לשולחן אוכל. היו הרבה דיבורים, יצאו הרבה דברים. כולם מרוכזים יחד, לכל אחד יש מה להגיד וזה יוצא.

https://www.cinima-design.co.il/חנות/%d7%a9%d7%95%d7%9c%d7%97%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%95%d7%9b%d7%9c/%d7%a9%d7%95%d7%9c%d7%97%d7%9f-%d7%90%d7%95%d7%9b%d7%9c-%d7%a2%d7%92%d7%95%d7%9c-%d7%9e%d7%a2%d7%a5/

שולחן פינת אוכל עגול – לשבור את הקווים המודרניים

במשך שנים רבות סגנון עיצוב מודרני, דיבר במונחים של ריהוט בקווים ישרים. זה היה אחד הסממנים האופייניים של הריהוט. בשנים האחרונות, בעיקר בגלל נוכחות הטכנולוגיה בחיינו, נעשה ניסיון לרכך את הקווים הישרים, עם כניסתם של שולחנות מודרניים אובאליים או עגולים. כבר לא קווים ישרים לגמרי, אבל כן חומרי גלם מודרניים ועיצובים מודרניים של שולחנות עגולים. שולחן פינת אוכל עגול משווק היום עם ציפוי פורניר או עץ. יש שולחן בשם דארק ויש לייט ויש שולחן אוכל עגול מעץ.

יש שולחנות אוכל שנפתחים ויש כאלה שלא. כמובן שבחירה של שולחן אוכל חשובה, כי זה לא רהיט שקונים אותו כל שנה. צריך לבחור בשולחן שיכול להכיל את כל בני הבית, וגם את האורחים שמגיעים. שיהיה לכולם מקום סביב שולחן האוכל.

יש היום גם התייחסות רבה לעיצוב שולחנות אוכל. קל מאוד לעצב שולחן אוכל עגול ותמיד זה נראה מאוד מזמין וחמים.

תנו כבוד לפורניר

אחד הציפויים שהיו מאוד פופולריים בשנות ה-60 על שולחן פינת אוכל עגול, וחזרו עכשיו אחר כבוד לבתים, הוא ציפוי הפורניר. מדובר על ציפוי שנקרא גם ויניר. הוא עשוי מעץ טבעי והמטרה שלו היא להעניק לכל רהיט מראה יוקרתי ואיכותי. הוא משמש רבות ביצירת מטבחים ורהיטים שונים כמו שידות, שולחנות ועוד. שולחנות אוכל יוקרתיים מצופים בפורניר.

https://www.cinima-design.co.il/חנות/%d7%a9%d7%95%d7%9c%d7%97%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%95%d7%9b%d7%9c/%d7%a4%d7%99%d7%a0%d7%aa-%d7%90%d7%95%d7%9b%d7%9c-%d7%a2%d7%92%d7%95%d7%9c%d7%94-%d7%9e%d7%a2%d7%a5-%d7%9c%d7%99%d7%99%d7%98/

בנוסף לציפוי פורניר יש בשוק ציפויים כמו מלמין ופורמייקה, אבל שניהם לא עשויים עץ. פורמייקה עשויה משכבות של נייר. מלמין נוצר משרף של עצים.

בשנים האחרונות הפורניר חזר, משום שהישראלים רוצים רהיטים יוקרתיים במחיר כדאי. חשוב לדעת כי כבר בימי קדם השתמשו למשל הפרעונים בפורניר משלהם. כך הם ציפו ארונות קבורה. מכיוון שעץ טבעי מלא הוא יקר, וגם עלול לגרום לעולם לפגוע בריאות הירוקות של יערות הגשם. אבל כיוון שאנשים גם רוצים דברים שנראים טוב, פורניר הוא התשובה הנכונה לזה.

אין דבר יותר יפה מעץ טבעי וזה המראה שהפורניר מעניק לרהיט. מדובר על ציפוי דקיק שמופק מעצים, אותו מדביקים בשיטות מסוימות על גבי רהיטים שלא עשויים מעץ כמו למשל MDF. כך הרהיט נראה כמו עץ טבעי, אבל בעצם רק הציפוי שלו עשוי מעץ. בפורניר משתמשים גם לחידוש רהיטים ישנים. ההדבקה חייבת להיעשות בצורה מקצועית ובאמצעות דבקים ייעודיים להדבקת פורניר.

שולחן פינת אוכל עגול עם ציפוי פורניר

שולחן פינת אוכל עגול יכול כאמור להיות בעל ציפוי של פורניר. חשוב להבין כי יש שני סוגים שלו. טבעי ומשוחזר. הפורניר הטבעי הוא קילוף של עץ טבעי שמייצר לוח דק מאוד של עץ, שנחתך למידות הדרושות. אפשר לעשות פורניר מעצים כמו עץ אגוז, איפאה, אורן, אמבויה ועוד.

סוג העץ מעניק לרהיט את הגוון שלו וכן את דוגמת העיניים של העץ. כאשר רוצים להוזיל את מחיר הרהיטים, אפשר להשתמש בציפוי של פורניר משוחזר, הוא לא נעשה מעץ טבעי אלא מעץ שנצבע ועובד.

המראה של פורניר הוא טבעי לחלוטין. בהתאם לסוג העץ, לחיתוך שלו ולפלטת הציפוי, מתקבלת כל פעם פלטה אחרת בגוונים אחרים. זוהי אופציה מעולה לציפוי אם למשל יש לכם רהיטים ישנים, שיש לכם ערך סנטימנטלי אליהם. גם האופציה המשוחזרת וגם הטבעית, אפשר לקבל בכל מיני סוגים של עיבודים.

אם מחפשים פינות אוכל עגולות במבצע, מומלץ לגלוש ברשת. בחילופי קולקציה, וכן בסופי עונה ש כמו באופנה, יש מכירות של פינות אוכל מומלצות ושוות. בחרו את הדגם שהכי מתאים לעיצוב של הבית שלכם.

פינת אוכל עגולה מהווה את מרכז הבית. שולחן פינת אוכל עגול חזר כאמור לאופנה, והוא עושה היום קאמבק גדול משנות הששים, במטרה להחזיר בין השאר גם את הרגלי המשפחה שהיו נהוגים אז.

מחפשים פינת אוכל איכותית? הגעתם למקום הנכון.

5/5

מאמרים מומלצים