פינות אוכל

שולחנות אוכל יוקרתיים

שולחן פינת אוכל איירון פלטה

שולחנות אוכל יוקרתיים – הפנינה שבאיקרה…

בישראל של 2020 אפשר לראות כבר בתים שונים זה מזה בעיצוב הפנים, אחרי דורות של זהות אחידה של דירות ובתים שכל מה שהבדיל ביניהם היה קיר.

במדינה קטנה כמו שלנו בסה”כ בת 72, לא הספיקה להתפתח פה תרבות של עיצוב ובעצם מה שקרה הוא שכל אחד הביא אתו מהבית של הוריו את הטעם האישי ורואים את ההבדל בטעם גם בין העדות השונות שכן ריהוט הוא לא רק משהו פונקציונאלי אלא ביטוי של תרבות.

קחו לדוגמה בית שיש בו שולחנות אוכל יוקרתיים וכבר מכך תוכלו לדעת הרבה מאוד על תרבות המטבח והאירוח של המשפחה.

אם השולחנות גדולים הרי בהחלט מדובר על משפחה גדולה, אם השולחנות יוקרתיים ועשויים מחומרי הגלם הטובים ביותר, סימן שאין פה משפחה שמתפשרת על הרהיטים שלה ושולחן אוכל אגב לא קונים כל שנה אלא כל עשרים שנה.

היום יש מגוון עצוב ורחב של שולחנות אוכל נפתחים ולא נפתחים מסוגי עצים שונים שמציעים סגנונות מיוחדים המתאימים לכל בית.

שולחן אוכל בסגנון כפרי

בהרבה בתים אמצו את סגנון העיצוב הכפרי המעניק לכל בית תחושה של כפריות ובא לידי ביטוי הן בריצוף, בקירות אשר מחופים בדרך כלל בעץ, בפרקט מעץ, רהיטים עשויים מעץ, משלבים ברזל או זכוכית שגם הם חומרים טבעיים שעובדים יפה עם הסגנון הזה.

שולחן אוכל בסגנון כפרי מציע שולחן שעשוי מעץ מלא למשל בוק או אלון, זהו שולחן שיחזיק מעמד שנים רבות והבחירה בעץ מלא במיוחד לרהיט הזה חשובה מאוד משום שבדרך כלל הרבה פעמים נשפך מזון או משקה על השולחן ואם הוא לא עשוי מעץ מזה הוא לא ישרוד הרבה זמן.

תחליפים זולים של עץ אשר באים במגע עם מים או כל נוזל אחר, יתנפחו, ייסדקו ולא יחזיקו מעמד הרבה זמן, לעומתם שולחנות אוכל יוקרתיים נעשים רק מעץ מלא וזה רק אחד הצדדים הטובים שלהם כמובן שהם גם עשויים לעילא ולעילא ובגימור מושלם.

שולחן אוכל בסגנון נורדי

בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר על עיצוב נורדי ויש גם שולחנות אוכל יוקרתיים המתאימים לסגנון הזה.

אומנם סגנון העיצוב הזה מקורו בארצות הסקנדינביות וריבוי הצבע הלבן מתחיל מהשלג שאין לנו בארץ, ושם יש אותו בשפע אבל עדיין הוא יכול להתאים לבית מודרני בסגנון נורדי גם בארץ.

הסגנון הסקנדינבי הזה מאוד צנוע ולכן יכול להתאים גם לארץ שלנו שהיא נטולת היסטוריית עיצוב מפוארת כמו אנגליה או ארה”ב הוותיקות.

העיצוב הזה הוא בעיקר פונקציונאלי ולא מתקשקש בכלל, הוא מביע את אורח החיים הסגפני משהו ומתרכז בשימושיות, מתחבר לטבע וגם לחומרי גלם טבעיים בעדינות ורוך מינימליסטיים.

הוא בהחלט תוצר של תנועת הארטס אנד קראפטס שמתאים לכל מקום בעולם וגם לישראל.

הוא משדר יוקרתיות ומינימליזם בכפיפה אחת, לא מנסה להרשים אף אחד ולכן הוא מתרכז במינימום האיכותי, בגיאומטריה, בפשטות ובצניעות ולכן בבתים האלה מרגישים שלווה ומנוחה.

רהיטים בסגנון איטלקי משולים ליוקרתיים

איטליה ונעליים זו יוקרה אבל לא רק, כי מסתבר שהאיטלקים טובים בעוד כמה דברים למשל ריהוט.

כאשר נחפש שולחנות אוכל יוקרתיים, מוטב שנפנה אל אולם תצוגה של חברה המייבאת או מייצרת רהיטים בסגנון הזה.

מה יש בו בסגנון הזה שרבים מעדיפים אותו ולא מתפשרים על שום סגנון אחר? אם כך ממש כמו נעליים גם הריהוט האיטלקי נחשב כיוקרתי בדיוק מאותה סיבה שהנעליים נחשבות… הן לא מתפרקות מהר וגם שולחן אוכל איטלקי יכול להחזיק מעמד שנים רבות ולא משנה מה יישפך עליו הוא יעמוד איתן.

סוג של ריהוט זה נחשב כיוקרתי ועשוי מחומרי גלם איכותיים כאשר יש בתוכו תתי סגנונות כמו עיצוב קלאסי, כפרי, ומודרני תחת מטריה רחבה של רהיטי יוקרה.

בשנים האחרונות חדר לעיצוב הקלאסי גם העיצוב מתקופת הוינטאג’ שהביא את הרהיטים לשלמות גדולה יותר מהמקוריים שכן חלקים של ריהוט זה נעשים בהקפדה ובשיטות הטכנולוגיות המתקדמות של היום.

מה שמאפיין את הסגנון הזה הם קווים ישרים, איכות של עשייה וגימור מושלם וזה יכול לבוא לידי ביטוי במגוון של חומרים המשתלבים בשולחנות אוכל כמו עץ, זכוכית וברזל.

כל מטבח ושולחן האוכל שלו!

עם ישראל אוהב לחגוג ובצדק בשבתות ובחגים, ושום פינת אוכל לא עומדת עירומה ביום ששי או בחג.

פינת האוכל היא המקום בו מצטופפת כל המשפחה ומתקרבת זו לזו תרתי משמע, והאוכל הוא מה שנקרא צלילי הרקע של היחסים הנרקמים מסביב לשולחן.

לכל בית יש את שולחן האוכל מתאים לו, שולחנות אוכל יוקרתיים פירושם שהם עשויים מעץ מלא, נעשים בהקפדה יתרה, יש להם זהות עיצובית משלהם וגימור מושלם.

זהו שולחן מעורר כבוד, הן בעבודת הנגרות שלו והן בדגמים המציעים שולחנות נסגרים ונפתחים, עגולים, מרובעים או מלבניים בגדלים שונים וגם במידות חריגות בהזמנה פרטית.

דרגו אותי

מאמרים מומלצים