פינות אוכל

כיסאות מעוצבים לפינת אוכל

חנות רהיטים ראשון לציון נתניה

כיסאות מעוצבים לפינת אוכל

עם ישראל עבר כבר מזמן מפונקציונאליות לעיצוב, וזה בא לידי ביטוי בהיבטים שונים של עיצוב הבית החל מחדר האורחים, עובר דרך פינת האוכל, חדרי השינה, האמבטיה וכמובן המטבח.

הוצאנו מהבתים כבר מזמן את הריהוט הגלותי שהסבים והסבתות שלנו הביאו עמם והורישו גם להורינו ובכלל זה מזנונים כבדים, שידות, מיטות אפיריון וגם שולחנות אוכל בסגנון עתיק- הוא הסגנון הקלאסי של מזרח ומערב אירופה וגם של צפון אפריקה.

הסגנון הזה שההשראה שלו לקוחה מארמונות ואחוזות פאר, שואב את ההשראה שלו מעבודות היד, הפיתוחים ועושר הפרטים כפי שהם באים לידי ביטוי בכל רהיט החל משולחנות אוכל עם רגלי אריות ועד כיסאות מעוצבים לפינת אוכל בסגנון לואי ה-14.

יש עדיין אנשים שמרהטים כך את בתיהם ואף נוסעים בעולם כדי להגיע לרהיטים אותנטיים בסגנון העתיק, אבל יש כבר דור שני לעולים החדשים שהולכים היום על הכי מודרני וזה גם הסגנון המוביל היום בכל הבתים בעולם- הסגנון המודרני.

כיסאות מעוצבים לפינת אוכל בסגנון מודרני מאופיינים בקווים ישרים וקצוות מחודדים ויחד עם זאת מנהלים דיאלוג עם ההיסטוריה של העיצוב הקלאסי.

פינת אוכל בעיצוב מודרני

עיצוב פנים מרתק הוא זה המצליח לנהל דיאלוג עם סגנונות העבר ומקורות התרבות של העיצוב המודרני. כל מעצבי הפנים והאדריכלים בעולם שואבים את ההשראה שלהם מהמקורות הללו.

בשלושת העשורים מאז הקמת המדינה, שמר כל בית על הזהות העדתית והתרבותית שלו וזה בא לידי ביטוי גם בבחירת פינת האוכל וכל שאר הרהיטים שמילאו את הבית.

לא היה מושג כזה כיסאות מעוצבים לפינת אוכל והבחירה הייתה או באלה שהורישו הסבים והסבתות או בדומים להם או בייצור מקומי של מפעל אחד או שניים שהיו בראשית קום המדינה.

רק בהמשך בשנות השמונים כאשר התבסס בארץ הקפיטליזם ותרבות צריכת השפע, החלו לחדור סגנונות עיצוב שונים כמו מינימליזם, פוסטמודרניזם ועוד אשר מצאו ביטוי בבחירת ועיצוב סביבת החיים על פי טעמו ויכולתו של כל אחד.

מקורותיו של העיצוב המודרני הם המהפכה התעשייתית שהחלה בבריטניה, העיור המודרני שסיפק הרבה חומר גלם לייצור רהיטים וכך נוצר במאה ה-19 הבית למעמד הביניים.

זה בא לידי ביטוי בטכנולוגיות שנכנסו הביתה, בהשפעה של התנועה האסתטית והארטס אנד קרפטס שנגעו בסוגיות כמו פונקציונאליות, אמנות ואותנטיות.

האם כיסאות בעבודת ידי אמן או מכונה?

תנועת Arts and Crafts הובילה את המחאה נגד המהפכה התעשייתית בראשית המאה ה-19, כיוון שאז החלו לייצר רהיטים באמצעות מכונות, והאדריכלים שהובילו את המחאה טענו שהאמן עצמו כלומר הנגר- הופך בעצמו למכונה והאמנות של יצירת הרהיטים הולכת לאיבוד.

המחאה נגד המהפכה התעשייתית הולידה געגוע לרהיטים מעשה אומנות של נגרים והיום אפשר לומר שייצור רהיטים כמו גם כיסאות מעוצבים לפינת אוכל נעשה עם המון מחשבה ופשטות כמו שהיו עושים פעם בגילדות המעצבים הקטנים ולא בפסי הייצור של בתי החרושת.

התנועה פעלה באירופה וגם בארה”ב, שם דווקא עבדו פסי הייצור ללא הפסקה ומשום כך מחירי הרהיטים האטרקטיביים פנו לפלח שוק רחב מאוד.

במאה העשרים כבר החלו לחדור אל הבית מוטיבים אומנותיים הן בריהוט והן בעיצוב הבית בכלל, תוך ייצור זהות אישית ולאומית גם לכל בית.

כבר לפני מלחמת העולם הראשונה, התפתחה התנועה המודרנית שהולידה את הקו המודרני שאנו רואים היום ושהוא המוביל היום את עיצוב הפנים בעולם.

מקורות העיצוב המודרני העכשווי

אם תציצו בקטלוג חברת רהיטים המובילות היום, תבחינו מיד בהשתלטות עיצוב הפנים המודרני על פינות אוכל, מזנונים, כיסאות מעוצבים לפינת אוכל ועוד.

מקורו של העיצוב הזה בתנועה המודרנית של אדריכלים ממערב אירופה וארצות הברית של שנות העשרים והשלושים, אשר הביאו משמעות ותפיסה חדשה לתחום של עיצוב חלל הפנים.

הם גרסו כי דווקא מדובר בעידן חדש שמאפשר למעמד הפועלים לחיות חיי כבוד בתוך בתים, נטולי קישוטים מן העבר בעיצוב פשוט ונקי שנוצר מתחת ידיה של מכונה מדויקת מצד אחד לצד ייצור המוני של רהיטים דקורטיביים הנשענים על תרבויות עתיקות וזרמים באומנות.

בארה”ב התפתח מה שנקרא “בית בפרבר” שהיה חלומו של כל אמריקאי, אשר כלל מוצרים מעוצבים מחומרי גלם כמו פורמייקה ודיקט בשיטות בסיסיות של הרכבה וטכנולוגיות שהניעו את המכונה בייצור המוני לשימוש עממי והיו בדיוק ההיפך מהפילוסופיה המודרניסטית, הם ביקשו להעניק לכל אמריקאי את התחושה שהוא מגשים את החלום האמריקאי בתקופה של שגשוג צרכני ושפע המוני.

כיסאות מעוצבים – בסגנון הוינטאג’

השימוש העממי הוא זה שהחדיר לכל בית כיסאות מעוצבים לפינת אוכל, אבל עם כל הפשטות והאיכות של הייצור ההמוני עם הקפדה לפרטי פרטים.

פשטות הייתה ונשארה המילה הנרדפת לוינטאג’ והיום כל הרהיטים המכונים רטרו, עושים חזרה מדויקת אל אותה תקופה גם בחומרי הגלם לייצור הרהיטים וגם בדגמים.

מיני כורסאות לפינת אוכל מזכירים את הכורסאות הגדולות שניצבו בכל חדר אורחים, והכיסאות בקווים הנקיים, משלימים את הסגנון האסתטי והנקי החף מכל פומפוזיות ומכוון לכל בית בפרברים.

4.5/5

מאמרים מומלצים