פינות אוכל

פינות אוכל מעוצבות

פינות אוכל מעוצבות מעץ זכוכית

פינות אוכל מעוצבות – בתיאבון !

המקום הכי חם ומכניס בכל בית הוא המקום בו הבטן מקרקרת והגוף בא על סיפוקו בארוחה משפחתית, זו חשובה לעין ערוך בכל בית הן ברמה של הישיבה המשותפת והקרבה והן ברמה של התזונה.

בעידן זו יש חשיבות רבה לאוכל שאנו מכניסים לפה, יש גם חשיבות לפינת האוכל לידה אנו יושבים. זו צריכה לעמד בכמה פרמטרים חשובים: היא צריכה להיות מספיק גדולה ורחבה כדי להכיל את הארוחות המוגשות עליה הן במגוון והן בכמות וצריכה להיות מספיק מרווחת כדי שכל מי ישב לידה יהיה במרווח מספיק בין אלה שיושבים משני צדדיו- פרטיות היא שם המשחק.

בנוסף היא יכולה (אבל לא חייבת) להיות בסגנון בו מעוצב החלל בו היא ממוקמת אם זה בסגנון כפרי או מודרני או מינימליסטי.

אם הולכים על אחידות בסגנון, אז היא תהיה בעיצוב מאוד מסוים עם המאפיינים הייחודיים לכל סגנון. בסגנון המודרני היא תהיה בקווים ישרים וקצוות מחודדים, כך גם בסגנון המינימליסטי אבל בסגנון הכפרי יהיה מדובר בשולחן מעץ גושני שנראה קצת לא מעובד, מראה של חצי עשוי ובעיקר הרבה ריח של עץ.

פינות אוכל מעוצבות במגוון רחב של סגנונות מוצגים היום באולמות תצוגה של חברות ריהוט מובילות.

איך אתם אוהבים אותו? עגול, מרובע או מלבני?

יש שלוש צורות גיאומטריות בסיסיות לשולחנות אוכל והן קיימות כבר מעידן העידנים.

יש שולחנות עגולים שאפשר היה לראות אותם הרבה כבר בשנות החמישים והששים, והיום יש אותם מעצים שונים וגם נפתחים משום שהם צריכים להספיק למשפחה גדולה וגם לשבתות וחגים כאשר מארחים.

כאשר מדברים על פינות אוכל מעוצבות כוללים גם שולחנות עגולים, שעשו היום קאמבק גדול מאוד עם כל מיני שיפורים טכנולוגיים, צורות פתיחה שונות, סוגי עצים וגדלים.

אפשר גם ללכת על שולחן אבירים גדול ממדים ועבה, שבדרך כלל עשוי מעץ מאסיבי וגושני שבאמת מעניק הרגשה ליושבים לידו שתיכף יתחיל המשתה.

הרגליים של שולחנות האבירים יכולים להיות ארבע רגליים מארבע פינות או מלוכסנות כרגלי איקס גם הן עשויות מעץ מלא ויש שהולכים על רגליים מברזל.

המראה הזה של שולחן גדול לארוחה, בהחלט מחמם את הלב ופותח את התיאבון, זוהי חגיגה עוד לפני שהתחילה החגיגה ורק המראה של השולחן הגדול והעמוס עושה חשק להתחיל לחגוג.

עבה או דק?

פינות אוכל מעוצבות כוללות היום גם שולחנות מאסיביים וגדולים מעץ מלא, או עם ציפוי פורניר, ובניגוד מוחלט גם שולחנות עם פלטות דקות ועדינות במראה הוינטאג’.

המראה העדין הזה בא לידי ביטוי גם בכיסאות או במיני הכורסאות המוצעות היום לצד פינות האוכל ולא דווקא בשייכות הויזואלית כפי שהיה נהוג. היום אפשר לחבר לשולחן אוכל בגוון חום, כיסאות בגוון חום אחר או ללכת על מיני כורסאות נוחות או כיסאות מרופדים.

זו כבר לא חייבת להיות מערכת אחת של פינת אוכל וזה מביא אותנו לרעיון של בית אקלקטי בו מתערבבים ומשתלבים יחד בהרמוניה סוגים שונים של סגנונות בעלי מכנה משותף כמו חומרי גלם, מרקם או גוון.

הסגנון המינימליסטי אימץ את מראה השולחנות הדקים שמתאימים מאוד לסגנון הזה שהולך על רזה מאוד, דק וכמעט שקוף.

זהו בית שהאיכות שלו היא במעט שבו, וכל המוסיף גורע, צריך יד ועין מאוד נכונה ואנינת טעם כדי ליצור אווירה נכונה בבית או בפינת אוכל בסגנון מינימליסטי.

פינות אוכל מעוצבות מעץ מלא

כולם היום רוצים פינות אוכל מעוצבות מעץ מלא וזה אומנם הכי יקר אבל הכי שווה.

אחרי הסנדביץ’, ה-MDF, המלמין וכל החלופות, הגיעו הישראלים למסקנה כי אין שום תחליף לפינת אוכל מעץ מלא וזה בדיוק מה שהיה כאן כבר בשנות החמישים.

החלופות לעץ מלא, זו חלופה צרכנית שנועדה לספק לאנשים פינות אוכל במחיר זול כי לא היה להם כסף לפינות אוכל מעץ מלא.

אבל אין ספק כי כל החלופות בכלל לא מגיעות לרמה של פינות אוכל שעשויות  מעץ מלא ומחזיקות מעמד שנים רבות.

בעיקר כאשר  מדובר בשולחן אוכל, ההמלצה היא להשתמש בעץ מלא שכן קורה הרבה פעמים שבארוחות נשפכים משקאות או מזון ואם השולחן לא יהיה מעץ מלא, זה עלול לחלחל לתוכו ולגרום לו לנפיחות מכוערת או לסדק, לעץ מלא זה קורה לא קורה- עובדה תסתכלו על העצים ביער בכל חורף ותראו כמה שהם חזקים ושלמים, אתם צריכים עץ כזה לשולחן האוכל שלכם.

ממה עושים פינות אוכל מעוצבות וחזקות?

יש היום מגוון רחב של עצים אשר בהם נעשה שימוש לצורך ייצור שולחנות וכיסאות – פינות אוכל מעוצבות.

עף מסוג בוק הוא אחד העצים העמידים והאיכותיים ביותר והרבה לקוחות אוהבים שולחנות אוכל העשויים ממנו כיוון שהם אוהבים את הגוון העמוק והכהה שלו ויש לו מראה מאוד יוקרתי ואלגנטי.

מלבד היותו אידיאלי לשולחנות אוכל משתמשים בו גם לייצור של ריהוט ביתי לכיסאות, סלון, מזנונים וכיסאות בדרך כלל מאוד כבדים ועבים, עץ שמעניק לכל רהיט המיוצר ממנו תחושה של אלגנטיות מכובדת.

גם עץ אלון נמצא בשימוש רב לייצור פינות אוכל מעוצבות והוא יותר ידידותי וקל משקל ביחס לעץ בוק.

שניהם בעלי מראה מאד חם וכפרי ולאלון יש יתרון שהוא דוחה כתמים, בשנות החמישים יוצרו ממנו הרבה מאוד רהיטי וינטאג’.

דרגו אותי

מאמרים מומלצים