פינות אוכל

רעיונות לעיצוב פינת אוכל

שולחן פינת אוכל סבסטיאן

רעיונות לעיצוב פינת אוכל

רעיונות לעיצוב פינת אוכל, כמו בכל דבר הקשור לעיצוב ולא רק של פריטי ריהוט, הם המשך רציף של העבר. הם נוסטלגיה מהולה בהווה הנוכחי עם הפנים לעתיד. אין שום רהיט שנעשה שאין לו איזה היסטוריה ממנו הוא נולד ולכן מאוד חשוב להבין את השינויים והמהפכות שעברו שולחנות האוכל בתפקידם הנכבד, להושיב את כל משפחות עם ישראל בשבתות ובחגים (וגם באמצע השבוע) ולהשביע את רעבונן.

אבל האמת היא שתפקידם של פינות האוכל הוא הרבה יותר גדול. הוא המקום שבו נמצאת הנקודה שבלב המשפחתי של כל אחד. כל מי שנמצא בדרך כלל ליד השולחן הוא חלק ממשהו הרבה יותר גדול. הישיבה המשותפת מאפשרת את החוויה. האוכל, הדיבור על האוכל. העברת המידע, כל אלה נעשים רק בהזדמנויות של ישיבה לארוחה בשבתות ובחגים ולרגל אירועים.

בשנים האחרונות כולם יודעים, הלכה ופחתה חשיבותה של פינת האוכל בימות החול ולכן יצא אחד העיתונים הנפוצים בתחרות על המשפחה מסביב לשולחן באמצע השבוע. מסתבר שהיו לניתוק הזה סיבות טובות. העובדה שאב המשפחה לא חוזר הביתה לעתים לפני 9 בערב, ואם הוא בהייטק אז הוא חוזר בחצות.

העובדה שהאם הקרייריסטית צריכה לצאת בדיוק בשמונה בערב לתת הרצאה או ללכת להרצאה, והילדים שהולכים אחרי הצהריים ואוכלים לבד בכל מיני רשתות מזון מהיר או אצל חברים, הפחיתה מהצורך ומהמשמעות של ארוחת הערב. היה כנראה מי שדיבר על זה והעיתון הנפוץ ביותר במדינה הרים את הכפפה, והתחיל במדור של ראיון כל פעם עם משפחה אחרת שמסבה ליד שולחן האוכל.

https://www.cinima-design.co.il/חנות/%d7%a8%d7%94%d7%99%d7%98%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%91%d7%a6%d7%a2/%d7%a9%d7%95%d7%9c%d7%97%d7%9f-%d7%90%d7%95%d7%9b%d7%9c-%d7%90%d7%99%d7%98%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%90%d7%a0%d7%95-%d7%9b%d7%95%d7%9c%d7%9c-6-%d7%9b%d7%99%d7%a1%d7%90%d7%95%d7%aa/

לבחור את המקום בו תחיו את החיים

הטור הזה גרם להרבה אנשים לתהות על מה שקורה בבית שלהם ואולי הוא הזיז משהו למשפחה שבמשך שנים לא מצליחה להרים ארוחה משפחתית כי הילדים מתפזרים לחברים האבא או בנסיעות עבודה או ישן, ולאימא אין בכלל כוח לבשל משהו.

אבל פינת אוכל יש לכולם וכאשר מדברים על רעיונות לעיצוב פינת אוכל, זה בהחלט חשוב אם מדובר בבית של בשלנים או בבית שמי שעושה את האוכל זו מבשלת. זה משנה לחלוטין את ההתייחסות לא רק לגבי בחירת פינת האוכל אלא גם בבחירת המטבח.

בכל מקרה חשוב להבין כי רעיונות לעיצוב פינת אוכל לא עומדים בפני עצמם וקשורים בעיקר לעיצוב הבית הספציפי בכלל. למיקום של פינת האוכל, למספר האנשים המסב בדרך כלל לארוחה. לכיוון השמש, לצבע הקירות ולגודל הפינה. עם כל המידע הזה תוכלו לקבל רעיונות טובים.

קודם כל זה חייב להיות פונקציונאלי

שולחן אוכל זה לא רהיט ליופי, גם אבל הוא בעיקר חייב להיות פונקציונאלי. כך שאם יש לכם ילדים קטנים שנשפך להם האוכל מכל הצדדים, מוטב ומומלץ שתרכשו פינת אוכל שעשויה מעץ מלא כי אז לשולחן לא יקרה שום דבר.

בחרו בשולחן בגוון שאתם אוהבים. אם אתם אוהבים ריהוט כפרי אז לכו על משהו בגוון עץ טבעי. אם אתם רוצים משהו צבעוני תוכלו לבחור גם שולחן עם ציפוי פורמייקה. יש אין סוף רעיונות לעיצוב פינת אוכל.

יש כאלה שאוהבים שולחן עגול, כי זה נותן להם הרגשה יותר משפחתית. יש שרוצים שולחן מרובע או מלבני. חשוב שתאהבו את השולחן ואת המראה שלו. אם פינת האוכל קטנה, אל תיקחו שולחן מגושם מדי שייראה כמו פיל לבן. אם אתם הרבה אנשים לכו על שולחן שיש לו הרחבה קלה. מדדו את המקום שיש לכם בפינה והתאימו את מידות השולחן למידות הקיימות.

אתם יכולים לעצב גם את הקיר ליד השולחן אם יש לכם כזה, באיזה תמונה אומנותית שתזרוק קצת צבע. או במנורה תלויה על הקיר שתפיץ אור נעים.

https://www.cinima-design.co.il/חנות/%d7%a9%d7%95%d7%9c%d7%97%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%95%d7%9b%d7%9c/%d7%a9%d7%95%d7%9c%d7%97%d7%9f-%d7%a4%d7%99%d7%a0%d7%aa-%d7%90%d7%95%d7%9b%d7%9c-%d7%a9%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%a2%d7%99%d7%9d/

היום לא חייבים שולחן פינת אוכל וכיסאות מאותה מערכת

קוראים לזה בשפה מקצועית אקלקטיזם והכוונה היא לכך שכבר מזמן הפסקנו לראות שולחן פינת אוכל וכיסאות מאותו סט או מערכת. היום יש המון פתיחות לשילוב של כל מיני רהיטים קטנים ביחד ועושים את זה גם בפינות אוכל.

אתם יכולים לצוות לשולחן אוכל עץ כורסאות קטנות מרופדת בצבע שמתאים לשאר צבעי הטקסטיל שיש בבית. אתם יכולים לבחור כורסאות וגם כיסאות ליד אתו שולחן. הערבובים האלה רק יוצרים גיוון ועניין ליד שולחן האוכל.

אם אתם הולכים על פינת אוכל מודרנית, תוכלו להציב גם איזו מנורה עומדת ולידה כורסא כחלק מפינת האוכל. או שולחן קפה קטן שמדי פעם אפשר להזיז אותו לאן שרוצים.

רעיונות לעיצוב פינת אוכל תוכלו לקבל ובשפע מאתרי חברות הרהיטים ברשת ואף לעיין בקטלוגים שלהם.

חשוב לומר כי בשנות השישים סעד כל עם ישראל במטבח כי לא בכל הדירות הקטנות שהיו אז הייתה פינת אוכל. רק בשנות השבעים החלו לשבת ליד שולחן אוכל וזה היה שינוי מהותי. אז גם המציאו את ההרחבות לשולחנות משום שהיו צריכים להושיב את כולם ליד השולחן ולעתים גם אורחים. בשנות השמונים כאשר החלו לבנות לפי מ”ר ולא לפי חדרים כמו שהיה נהוג עד אז, החלק של המטבח, הסלון ופינת האוכל הפכו ליחידה אחת רצופה.

אז גם חשב על פינת אוכל והתחילו להיות רעיונות לעיצוב פינת אוכל. בשנים שבאו אחר כך הצטמצם המטראז’ ולכן אנשים נזקקו לפינת אוכל עם שולחן שאפשר להגדיל. היום אנחנו נמצאים בשיאו של תהליך בו אנשים מתאימים אישית את שולחן האוכל שלהם לחיים שלהם.

מחפשים חנויות רהיטים בראשון לציון? הגעתם למקום הנכון. סינמה רהיטים מזמינה אתכם לאולם התצוגה להנות ממגוון רהיטים מעוצבים באיכות הגבוהה ביותר בענף.

4.2/5

מאמרים מומלצים