רהיטים כללי

תותח הפרקטים מציג: השוואה בין 3 סוגי הפרקטים הפופולריים בישראל

השוואה בין 3 סוגי הפרקטים הפופולריים בישראל

פרקטים מזמן הפכו לטרנד הלוהט ביותר בעולם העיצוב, ולא בכדי. פרקטים משווים לבית מראה יוקרתי ומודרני, במחירים משתלמים. ערכנו לכם השוואה בין סוגי פרקטים שאתם חייבים להכיר, כולל יתרונות וחסרונות של כל אחד מסוגי הפרקט והשוואה של תכונות הפרקטים הנפוצים בישראל.

למה לי פרקט עכשיו?

אתם משקיעים בבחירת הריהוט, התמונות והעציצים. הקדשתם אינסוף מחשבה להתאמת הצבעים של הקירות. אבל מה עם הריצוף? כיום, ביותר ויותר בתים בישראל מוותרים על המרצפות המיושנות, ועוברים לפרקט. פרקט נותן לבית מראה חם ונעים, וחלק מהפרקטים החדשים הם עמידים ונוחים לתחזוקה לא פחות ואף יותר ממרצפות רגילות. אספנו לכם את שלושת סוגי הפרקטים הפופולריים ביותר בישראל והשוונו ביניהם, כדי להקל עליכם בבחירה.

הזול והפופולרי: פרקט הלמינציה

פרקט הלמינציה הוא אחד הפרקטים הפופולריים ביותר בישראל ובעולם. פרקט למינציה הוא פרקט סינתטי שמדמה עץ, וככל שחולפות השנים המראה שלו הולך ודומה יותר למראה עץ טבעי. לא רק שהמחיר שלו משתלם, הוא נוח מאד לתחזוקה וניתן לנקות אותו בקלות באמצעות העברה של סמרטוט לח. התכונות הללו הופכות אותו למתאים במיוחד לבתים של משפחות, ואפילו לבתים עם בעלי חיים. לא רק המחיר הזול הופך אותו לאטרקטיבי – פרקט למינציה לא מצריך כריתת עצים ולכן הוא ידידותי יותר לסביבה. מחיר פרקט למינציה מתחיל מ-55 למ"ר.

  • יתרונות: מחיר משתלם ועמידות גבוהה.
  • חסרונות: לא עמיד כנגד מים ועלול להתנפח במגע עם מים רבים.

עמיד לאורך זמן – פרקט פולימרי:

אם כבר דיברנו על פרקטים עמידים: קחו לדוגמה את הפרקט הפולימרי (עמיד במים). פרקט פולימרי עמיד בפני מים בצורה מוחלטת, עד כדי כך שבבתים רבים משתמשים בו לעיצוב חדר האמבטיה. הפרקט הפולימרי עשוי מחומר סינטטי וכולל ציפוי נגד החלקה. אם אתם שואלים את עצמכם כמה צפוי לעלות לכם פרקט פולימרי, התשובה היא שפרקט פולימרי יקר יותר ביחס לפרקטים אחרים אך זול יותר מפרקט עץ אמיתי. מחירו מתחיל מ-95 ₪ למטר מרובע, והוא נחשב להשקעה משתלמת.

  • יתרונות: עמידות לאורך זמן, בעל רמת שחיקה גבוהה במיוחד.
  • חסרונות: יקר יותר בהשוואה לחלק מהפרקטים אחרים.

המלך של הפרקטים: פרקט העץ

עבור מי שרוצה ללכת על הדבר האמיתי ולא מוכן להתפשר, פרקט עץ הוא התשובה. פרקט עץ משדר יוקרה ואיכות חיים. בעבר, פרקט עץ היה נפוץ בבתי עשירים ובבתי אצולה בלבד, והיווה סוג של סמל סטטוס. לאורך השנים התפתחו טכניקות לייצור פרקטים מעץ שהפכו את השימוש בו למעשי יותר, ויקר פחות, והוא החל לצבור תאוצה גם בקרב הקהל הרחב. פרקטים מעץ מצטיינים במרקם חם, טבעי ועשיר. הם מקנים לבית מראה יוקרתי וניתן להשתמש בו לעיצוב מודרני או כפרי כאחד. שאלת השאלות היא כמה עולה פרקט עץ – באופן טבעי מחירו יקר יותר מפרקטים סינתטיים. המחיר תלוי בסוג העץ בו משתמשים, ומתחיל ב-130 ₪ למטר.

  • יתרונות: פרקט עץ הוא שקט ולא תשמעו את הצעדים עליו, הוא נחשב ליוקרתי ואיכותי ותורם לבידוד תרמי.
  • חסרונות: עלויות התקנה ותחזוקה גבוהות יחסית.

לסיכום

בעבר, אנשים רבים נרתעו מהתקנה של פרקט בבית. לפרקטים יצא שם רע של חומר שדורש השקעה רבה. אך עם ההתפתחויות של השנים האחרונות, מחירם של הפרקטים ירד והם מצטיינים בכושר עמידות שהולך ומשתבח עם השנים. מכל הסיבות הללו, ביותר ויותר בתים בישראל ובעולם בוחרים להתקין רצפת פרקט בבית כולו, אפילו בחדרי הילדים והאמבטיה. למידע נוסף ניתן לבקר באתר תותח הפרקטים.

קרדיט לתמונה: pexels