פינות אוכל

שולחן אוכל נפתח ל-20 איש

שולחן פינת אוכל סימפליי

שולחן אוכל נפתח ל-20 איש

אין ספק כי בעשורים האחרונים, השתנה העולם המערבי ללא הכר. הטכנולוגיה שהפכה לאחד המאפיינים הבולטים ביותר של תקופה זו שינתה את חיינו. העבודה אמנם הייתה גם בתקופות אחרות מרכז חייהם של אנשים רבים והפעילות שגזלה הכי הרבה מזמנם, אולם בשנים אלו דומה כי גם כאשר אנו יוצאים ממקום העבודה שלנו, אנו לעולם לא משאירים את העבודה מאחור. בכל עת מצופה מאיתנו להיות זמינים במדיות החברתיות השונות, והגבול בין העבודה לחיים עצמם מיטשטש עד כי קשה להבחין בו.

הורים לילדים ככל הנראה חווים את ההבדל באופן משמעותי יותר שכן הילדים של היום גדלים לאורח חיים שונה לגמרי מהאופן בו גדלו הוריהם. מגיל אפס הם גדלים מול מסכים, ונהיה קשה יותר ויותר להעסיק אותם ולעורר את העניין שלהם לאורך זמן.

אחת ההשפעות המשמעותיות ביותר של הטכנולוגיה על חיינו קשורה כמובן לקשרים החברתיים שלנו. אנו יכולים בקלות ליצור קשר עם חברים ובני משפחה דרך אמצעי הטכנולוגיה, לדעת תמיד היכן הם נמצאים ומה הם עושים, ולעתים קרובות, התקשורת הזו מספקת אותנו. אולם לאורך השנים נשמע קול נוסף, לפיו על אף כל הטוב שהביאה הטכנולוגיה לחיינו, על הקשרים החברתיים לא ניתן לוותר.

על שיחה שמתקיימת פנים אל פנים או על מגע אנושי אסור לנו להתפשר. בעיקר בתוך התא המשפחתי, קל לנו במיוחד להתמסר לטכנולוגיה. אחרי יום עבודה קשה לא תמיד יש לנו כוח לערוך שולחן ולקיים ארוחת ערב משפחתית, ובדרך כלל הכי בא לנו פשוט לצנוח לתוך הספה ולראות איזו סדרה טובה בטלוויזיה. רתימת הילדים לתוכניות משותפות מהווה אתגר לא פשוט, ולפעמים, אנחנו פשוט מתייאשים.

אולם על אף הקושי, נראה כי התקשורת הטכנולוגית אינה באמת מצליחה לפצות על היעדר קשר אנושי חם. חשוב שנמשיך להתעקש ולמצוא את הדרך להכניס לשגרה המשפחתית שלנו מפגשים משמעותיים וקרובים.

החשיבות של הארוחה המשפחתית

גם בימים אלו, נראה כי הארוחות המשפחתיות עדיין רלוונטיות בקרב משפחות רבות, שממשיכות להקפיד עליהן מדי שבוע ולעתים קרובות אף מארחות ומחזיקות בפינת האוכל שלהן שולחן אוכל נפתח ל-20 איש. הארוחה המשפחתית מצליחה להוות עוגן שמאפשר לבני המשפחה לבלות זמן איכות משמעותי ביחד, ללא הסחות דעת, הפרעות ומסכים.

אחד היתרונות של ארוחות משפחתיות הוא שמכיוון שמדובר במסורת עבור משפחות רבות, ישנו סיכוי גבוה שגם החברים של הילדים מקיימים אותן בבתיהם, מה שבהחלט יכול לסייע בהפחתת ההתנגדות של הילדים. כמו כן, הארוחה המשפחתית יכולה להוות הזדמנות לשים בצד את המכשירים הניידים ולהתפנות לזמן איכות אמיתי ביחד. ככל שמרגילים לכך את הילדים מגיל צעיר, כך יהיה קל יותר לשמר את המסורת לאורך השנים בקרב בני המשפחה.

על מנת שהארוחה המשפחתית תהפוך באמת לזמן איכות קבוע של כל המשפחה, אין ספק שתזדקקו לחלל מתאים. בבתים רבים ניתן למצוא פינת אוכל, בין אם מדובר באי במטבח, בשולחן מתקפל או אפילו שולחן אוכל נפתח ל-20 איש.

עיצוב החללים בבית שלנו משפיע במידה רבה על האופן שבו נשתמש בהם ואם אתם רוצים לדאוג שכל המשפחה תתכנס לשולחן לפחות אחת לשבוע, חשוב לדאוג לפינת אוכל נעימה, מעוצבת ונוחה שתעודד אותם לעשות זאת. לשם כך, עליכם לדאוג לשולחן אוכל שיתאים לצרכים שלכם. איך תבחרו את השולחן המדויק עבורכם? לפניכם כמה דברים שחשוב להקפיד עליהם לפני שאתם מבצעים את הרכישה.

שולחן אוכל נפתח ל-20 איש, שולחן עגול ועוד

היום ניתן למצוא מגוון רחב של שולחנות אוכל. אחד הדברים היפים שכאמור הביאה הטכנולוגיה לחיינו הוא השפע העצום בכל תחום, והדבר כמובן בא לידי ביטוי גם בתחום הריהוט. אז איך מתוך כל האפשרויות תבחרו את שולחן האוכל המתאים ביותר עבורכם? היבט אחד שחשוב לקחת בחשבון הוא כמובן העיצוב.

בניגוד לעבר בו פינות אוכל היוו לעתים קרובות חלל נפרד בבית, היום חללים פתוחים הם יותר אופנתיים ולכן בבתים רבים פינת האוכל מחוברת למטבח ואפילו לסלון.  מצד אחד, חשוב שפינת האוכל תתאים לעיצוב של החלל כולו, מבחינת חומרי הגלם מהם עשויים השולחן והכיסאות, הצבעוניות, הצורות וכד’. מצד שני, ניתן לייחד את הפינה מבחינה עיצובית על מנת להפריד אותה מיתר החלל. לדוגמה, אם בסלון המחובר לפינת האוכל נעשה שימוש בעיקר בצבעי בז’ ואוף ווייט בהירים, ניתן לעשות שימוש בצבעי פסטל צבעוניים ובהירים בפינת האוכל.

דבר נוסף שכדאי להתחשב בו הוא הגודל. חשוב לבחור שולחן בגודל שיתאים לחלל, על מנת שהוא לא ירגיש ריק מדי או לחלופין צפוף ומחניק. אם אתם נוטים לארח את המשפחה המורחבת לעתים קרובות, אל תוותרו על רכישת שולחן אוכל נפתח ל-20 איש, כך שתוכלו להשתמש בו בשגרה ולהרחיב אותו לרגל אירועים מיוחדים. היבט נוסף שחשוב לבחון טרם הרכישה הוא כמובן האיכות. חשוב לבדוק מאיזה חומר עשוי השולחן והיכן הוא מיוצר. שולחן אוכל מהווה קנייה משמעותית, ולכן לא כדאי להתפשר.

4/5

מאמרים מומלצים