פינות אוכל

סגנונות של פינות אוכל מעוצבות

שולחן פינת אוכל גבריאל

פינות אוכל מעוצבות

אם אתם לא רוצים שפינת האוכל שלכם, זו המרכזת בדרך כלל את כל המשפחה בשבתות ובחגים, תיראה כמו עוד אלף בתים (ואף יותר) אתם מוזמנים לרכוש פינות אוכל מעוצבות, כאלה שבדרך כלל יש מהן עוד כמה העתקים בודדים ואולי בכלל לא.

פינת אוכל היא המקום שבו מתכנסת כל המשפחה, היא המקום בו מעמיקים יחסים, מעבירים מידע וחוגגים סביב אוכל. הוא הסיבה שבגללה מתרכזים כולם יחד, אבל כדי שזה יקרה צריך גם מקום מיוחד בשביל זה ולכן בכל בית קטן או גדול וגם של שני אנשים, יש פינת אוכל.

בחירה של פינת אוכל עובר דרך פרמטרים של מספר הנפשות בבית, מספר האורחים המגיעים מעת לעת להתארח ולאכול ומעל לכל- איכות של תוצרת. אף אחד לא רוצה שהשולחן יתנפח או יתעוות או יהיו בו סדקים ובלאי מהירים. הכיסאות כמובן צריכים להיות מאוד נוחים. אי אפשר ליהנות מאוכל כשהגב כואב.

סגנונות של פינות אוכל מעוצבות

פינות אוכל מסוגננות לפי סוגי עיצוב. הסגנון הקלאסי הוא סגנון מלכותי ומצועצע ומי שמעדיף את הסגנון הזה יבחר בפינת אוכל  מעץ כהה עם פיתוחים, אולי אפילו עתיקה. עם גילופים, הדבקות נחושת או צדף ועוד. פינות אוכל מעוצבות במראה קלאסי בעלות שולחנות עגולים או מלבניים או מרובעים, הן גדולות ויכולות לאכלס הרבה אורחים.

הן עשויות להיות בעלות רגליים פיתוחים ואף, דמויות של בעלי חיים, והפיתוחים יהיו גם על משענות הכיסא, כולל אריגי גובלן או קטיפה. אלה פינות אוכל שמתאימות לבית בסגנון קלאסי.

הן נחשבות כפינות אוכל יוקרתיות, בכלל המראה המלכותי שלהן. חלקן מיובאות מאנגליה או מאירופה והן בדרך כלל מאיכות גבוהה.

פינות אוכל מעוצבות בלבן, הן בדיוק ההיפך מפינות האוכל האלה. הן יכולות להיות בעלות סגנון פרובאנס או טוסקנה או להיות בסגנון מודרני או סקנדינבי. כל סגנון ייקח את העיצוב והצבע הלבן למקום אחר.

בסגנון פרובאנס יכולים להיות גם פיתוחים עדינים, כך גם בטוסקנה ואף ייתכן שהצבע הלבן יהיה קצת משופשף ובכוונה במראה דהוי, שמעניק לרהיט איזה עומק של שנים, כאילו שהשפשופים הללו הם תוצר של שימוש מדורי דורות.

פינות אוכל מודרניות – ביתילי ועוד

פינות אוכל מודרניות, נחשבות לרהיט מעוצב, פינות אוכל מעוצבות מביאות את התקופה והמודרניזציה עם טוויסט מעניין. זה יכול להיות רהיט מודרני עם נגיעות של ווינטאז’, או פינת אוכל מודרנית אבל עם ריפוד מודפס או כיסוי דמוי עור כמו שהיה נפוץ בשנות ה-שישים.

המגמות החדשות בתחום של פינות אוכל מעוצבות הן: שולחנות אוכל גסים מאסיביים, כמו שולחנות פיקניק, כיסאות עם ריפוד דמוי עור או קליעת קש. הקווים ישרים או מעט מעוגלים ובהחלט מזכירים רהיטי וינטאג’. אחד הטרנדים הכי בולטים בתחום כיסאות לפינת אוכל, הן כיסאות דמויות כורסאות קטנות. מבחינת צבעים יש נוכחות חזקה של כחולים וירוקים וגם בדים מודפסים.

כל כתמי הצבע נעים בין צהובים, כחולים ואפורים. פסטל רך כמו העיצובים עצמם. ניגודיות של סגנון כאשר לכל שולחן אוכל אפשר לצוות כסאות נבחרים ולהרכיב מערכת חדשה בטעם שלכם. זה יכול להבטיח שפינת האוכל שלכם בבית, לא תהיה כמו שום פינה בבית אחר.

פינות אוכל עגולות – מעגל של משפחה

בעשור האחרון יש מגמה מתגברת של קאמבק פינות אוכל עגולות. מה שנראה כמו ביטול הפינות של פינות האוכל המרובעות והמלבניות. פינות אוכל מעוצבות עגולות צצו לראשונה בשנות השישים ובעקבות גל הווינטג’, הן חזרו לככב בבתים בגרסאות חדשות.

אם פעם פינות האוכל היו עשויות רק מעץ חום כבד, היום יש אותן במגוון של עצים ובטקסטורות חדשות, מעודנות של עצים מסוגים שונים ובצבעים כמו כחול ותכלת. שולחנות אוכל עגולים הן במידות קטנות יותר והן מתאימות גם למטבח או לפינת קפה. פינות אוכל עגולות מנגנות על הזכרונות של שנות השישים, בהן כמעט בכל פינת אוכל בבית ישראלי היה שולחן עגול שצוותו לו כיסאות אחרים.

גם הדגמים החדשים של פינות האוכל מזכירים מאוד כיסאות שיוצרו בארץ ע”י יצרנים כחול לבן בקום המדינה.

פינות אוכל נפתחות

הפטנט של פינות אוכל נפתחות קיים מאז ומתמיד. כל משפחה רוכשת לביתה את שולחן האוכל שמספיק למספר בני המשפחה. כאשר יש אירועים משפחתים או ארוחות או חגים לבני משפחה או חברים, הם פותחים את שולחן האוכל ואז הוא מספיק לכל המוזמנים. פינות אוכל מעוצבות נפתחות משרתות גם את בני המשפחה וכאשר רוצים, הן מספיקות גם למוזמנים נוספים.

יש פינות אוכל נפתחות בדגמים שונים, מרובעות, מלבניות ויש גם עגולות. יש גם פינות אוכל נפתחות למטבח, אומנם לא למספר גדול של אנשים כמו פינות אוכל אבל עם אפשרות כלשהי שלך הגדלה.

אבל כמובן שבחירה של פינות אוכל נפתחות או אל נפתחות, הא לא רק עניין פונקציונאלי שכן, כל בחירה של רהיט בבית, היא קודם כל מבחינה עיצובית, כזו שבהחלט תוסיף לכם סגנון או אווירה בבית.

סגנון עיצוב סקנדינבי

סגנון עיצוב סקנדינבי שיש בו גם פינות אוכל מעוצבות, לוקח את השלג לתוך הבית וצובע את כולו בלבן. בבית כזה רוב פריטי הריהוט יהיו לבנים, הטקסטיל הוא שיכניס קצת צבע לבית אבל פינת האוכל תהיה לבנה, גם הקירות, וגם השטיח. הסגנון הזה נחשב לתת סגנון של העיצוב המודרני אבל הוא סובב סביב הלבן ויוצר דרמטיות בניגודים כמו שחור וצבעים נוספים.

בבית כזה יש מקום גם לעבודות יד כמו דברי וחפצי אומנות, הוא לכאורה שיא המודרניזציה אבל יכול לשלב גם פריטים עתיקים שמעמיקים את ההוויה והמשמעות של הסגנון הזה שהוא מצד אחד קר מאוד ומצד שני חם.

4.5/5

מאמרים מומלצים